۱۳۹۸ اسفند ۱۶, جمعه

سئوی اینستاگرام(Instagram SEO) به چه صورت است؟

کسایی که در حوزه طراحی وبسایت و راه اندازی اون تا مراحل بالاتر ترافیک گیری فعالیت دارن میدونن که، در این حوزه موردی هست به نام SEO یا سئو یا Search Engine Optimization یا بهینه سازی برای موتور جستجو!
چقدر پیچیده شد… الان براتون ساده اشو میگم! شما وقتی یک سایت رو برای موتور جستجو بهینه میکنین؛ موتور جستجوی مورد نظر(مثلا گوگل) بهتر عناصر و مطالب داخل سایتتون رو شناسایی میکنه و در نتیجه در نتایج بالاتر نشان داده میشین. به همین سادگی.
حالا موضوع جذابی که هست اینه که، اخیرا حس کردم وقتی یک کلمه خاص رو در سرچ اینستاگرام(Instagram search) سرچ میکنی؛ یه سریا رو جلوتر از بقیه نشون میده حتی اگر اعضای کمتری داشته باشن! این شد که به ذهنم رسید باید یه چیزی شبیه سئوی وبسایت برای صفحات اینستاگرام هم وجود داشته باشه و من اسمشو گذاشتم سئوی اینستاگرام.
این مورد ممکنه توسط دیگران هم کشف شده باشه ولی، شخصا نه از جایی خوندمش و نه از جایی کپی برداری کردم و قرار شد ریزه کاریا و مواردی که خودم بهشون رسیدم  رو تا تهش بدون هیچ بخل و خساستی براتون بگم.
اما قضیه از چه قراره؟!
یه جایی در تنظیمات پروفایل هست که به انگلیسی نوشته شده name !
در این قسمت کلمه ای که دوست داری در سرچ با اون مطرح شی و بیای بالا رو بنویس! البته باید بگم محدودیت در نوشتار داریم و مثل سئوی وبسایت نیست که بشه بگی روی چند کلمه میخوام کار کنم. البته این تموم راه نیست! نکات زیر برای گرفتن نتیجه ضروریه!
  • به نظر میاد پیج هایی که، تعداد پست گذاری بیشتری دارن؛ نسبت به پیج های دیگه در رتبه بندی اولویت بیشتری داشته باشن.
  • به نظر میرسه اگر فالویینگ های پیجتو آنفالو نکرده باشی؛ مزیت محسوب میشه!
  • میزان رقابت در اون حوزه خیلی میتونه تأثیرگذار باشه. مثلا عکاس خیلی رقابتش بیشتره تا کلمه ای مثل گاوچرون!
دنبال نکته های دیگه هستی؟ اصلا نکته دیگه ای ندارم که بگم! پیج خصوصی خودمو در یک کلمه خاص، با دویست و خورده ای فالوئر آوردم رتبه 3 یا 4! پس همه نکات رو گفتم فقط مهمه کمی آمار رو پایین و بالا کنی! البته طبیعیه حالا که معما حل گشت آسون بشه اما، همین نکته رو ممکنه خیلیا در دوره های میلیونی فهمیده باشن و حتی بعضی ممکنه انقدر بزرگش کنن که، بخوان ازت پول بگیرن! اما من اینجام که اجازه ندم کسی در حوزه اینستاگرام دیگرون رو تلکه کنه! تمام رموزی که یاد گرفتم رو برات میگم تا چیزی از نظرها پنهون نمونه!

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر