۱۳۹۸ اسفند ۱۶, جمعه

انتخاب موضوع و تولید محتوا برای بازاریابی محتوایی در اینستاگرام

خب حالا که هدفتون رو مشخص کردین؛ نوبت به گفتن راه چند هزارتایی شدن میرسه. حالا مرحله بعد اینه که، دقیقا موضوعتون رو مشخص کنین. برای مثال هدف ما اینه با گفتن تجربیاتمون، بین مردم اعتماد سازی کنیم. با چه موضوعی و در چه حوزه ای؟! مثلا معماری!
خب قدم بعدی اینه که، به تعدادی محتوا برای پیجتون نیاز دارین.(به صفحات کاربری اینستاگرامinstagram accounts به اختصار میگیم پیج)
پیشنهاد من اینه که، برای اول راه حدود 30 الی 45 پست طراحی کنین. اما شاید بپرسین که، چطور طراحی کنیم و ما که سواد طراحی یا کار با نرم افزارهایی مثل فتوشاپ رو نداریم؟!
خب جواب خیلی ساده اس. یه نرم افزارهایی هستن که تحت عنوان عکس نوشته ساز شناخته میشن و در اپلیکیشن بازار میتونین اونارو پیدا کنین. به راحتی عکس مرتبط با موضوعتون رو پیدا کنین و نکته ای که میخواین منتقل کنین رو، به راحتی روی اون بنویسین. برای مثال عکس زیر رو نگاه کنین که، توسط یه نرم افزار عکس نوشته یاز تولید شده و هیچ تکنیک خاصی در اون به کار نرفته!
فقط یک نکته رو قبل از اینکه بخوام بحثم رو ادامه بدم حتما باید براتون بگم. در تولید محتوا برای اینستاگرامتون، حتما قبل از اقدام، مشخص کنین در چند ماه آینده حول چه مباحثی میخواین محتوا تولید کنین. این باعث میشه وسط راه سردرگم نشین و مسیری که دارین میرین برای شما ملال آور نشه!
آخه راستش اوایل که میخوای شروع کنی؛ مسیر خیلی شیرین و راحته اما، یکم که جلومیری؛ کف گیر محتوا به ته دیگ میخوره و آدم نمیدونه دیگه چی باید به این مخاطب ارائه بده! تازه فکر کنین شما باید حدودا 45 الی 60 پست برین تا کم کم بعد از چند هزارتایی شدنتون، شروع به محک زدن محتوا بشین.
یعنی چی؟ یعنی مثلا من طبق دسته بندیام واسه حوزه معماری، یه سری پست دارم در مورد تاریخچه معماری، یه سری پست دارم در مورد اصول طراحی داخلی، یه سری در مورد روانشناسی رنگ و در آخر یه سری پست هم دارم از پروژه هایی که انجام دادم. تا اینجا 4 دسته پست داریم.
شما بعد از اینکه، مثلا 5 هزار نفری شد پیجت، باید از هر کدوم این دسته ها، 3 الی 4 پست خوب توی پیجت بری که، ببینی مخاطبی به چی علاقه داره.
البته اهل فن میگن قبل از اینکه اقدام به هرکاری بکنی پرسونای(persona) مخاطبتو مشخص کن و بعد دیگه با همون فرمون، تولید محتوا رو ادامه بده تا به نتیجه برسی. اما راستش اینجا کلاس راه اندازی کسب وکار نیست و نمیخوامم زیاد گیجتون کنم. برای همین باید خیلی ساده نکات رو بگم. در ضمن، نظرم اینه با این تست زدن ها شاید راهتون طولانی تر بشه اما، حداقل سلیقه رو در مارکت خودتون میتونین متوجه بشین و در نهایت حتی اگه تصمیم گرفتین برای اقلیت حوزه کاری خودتون محتوا بزنین؛ با علم کامل و تجربه ای که از اون علم پشتیبانی میکنه دست به اقدام زدین و این خودش یه نکته خیلی مثبته!
اما بریم مراحل بعدی…
فقط با تولید پست تموم میشه؟! اصلا!
شما در هر پیج، یک قسمتی رو دارین تحت عنوان استوری. این قسمت کمک خیلی شایانی میتونه به شما در ترافیک گیری روی وبسایتتون بکنه.(قابلیت لینک گذاری داره! البته برای بیزنس پیج ها-business page و پیج های کرییتور-creator page ) حتی از این قسمت میتونین استفاده کنین و بعضی از اعضا رو با لینک به بسترهای دیگه اتون هدایت کنین. مثلا افرادی رو به کانال تلگرام خودتون هدایت کنین.
نکته ای اینجا هست… اینکه، استوری تعداد بیشتری  باید در طول ماه استفاده بشه و از این بابت تولید محتواش سخت ترم هست. برای استوری سعی کنین که، محتوا رو طراحی کنین چون، تجربه شخصیم نشون میده؛ استوری طراحی شده با رنگ مناسب، از نوشتن محض متن در اون، بیشتر جواب میده. البته این تجربه شخصیه و ممکنه غلط باشه.
البته از اونجایی که استوری یکی از استفاده هاش هم، گرفتن نظر مخاطبین هستش؛ میتونی خیلی از استوری هارو به این روش جلو برین که، از زیر زبون مخاطباتون اطلاعات بکشین بیرون!

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر