۱۳۹۸ اسفند ۱۶, جمعه

در ساختن یک پیج حرفه ای برای بازاریابی در اینستاگرام، چه مواردی رو باید رعایت کنم؟

بسته به اینکه شما یک شرکت خیلی چهارچوب دار و سازمان یافته هستین یا یک مغازه روسری فروشی(البته برای مثال)، کمی در نحوه بیان و اطلاعاتی که باید بدید تفاوت هایی وجود داره اما، میشه گفت: یک ساختار کلی برای این مورد هست که البته خیلی مهمه و باید رعایت شه:
  • پیجتون حتما بیوی(biography) مناسبی باید داشته باشه. همون قسمتی که در بالای صفحه شخصیتون میتونین کمی از خودتون توضیح بدین. مثلا طرف می نویسه شهریوریم. در رابطه هستم و البته عاشق بستنی چوبی ام! اینم برای خودش یه بیو هستش اما، خب البته مناسب کسب وکار نیست.
  • نام کاربری صحیحی رو انتخاب کنین و از چیزای نامربوط استفاده نکنین. چیزی انتخاب کنین که آدما راحت بتونن به خاطر بسپرن. مثلا نام کاربری aliiiiiiiiiiiiiiiii اصلا مناسب نیست! حتی ممکنه به عنوان یک کسب وکار اعتبار شمارو هم پایین بیاره. البته نام بالا صرفا برای مثال بود.
  • از کارکترهای غیرمرسوم در نام استفاده نکنین. توی نام کاربری جای علامت دلار و این چیزا نیست. لطفا در انتخابش دقت کنین.
  • ایمیل و شماره تلفن رو یادتون نره. حتما در صفحه اتون در جای مناسب داخل تنظیمات این دو مورد رو لحاظ کنین. شاید هر کسی به این اطلاعات سر نزنه ولی کاربلدها رو اگه نظرشون رو جلب کنین؛ از این راه ها میان سراغتون!
  • در قسمت لینک(link) آدرس وبسایتتون رو بذارین و اگه وبسایتی ندارین میتونین آدرس یکی از رسانه های اجتماعی دیگه اتون رو بذارین تا با افراد تعامل بالاتری رو پیدا کنین. مثلا فرض کنین شما یک مربی هنرهای رزمی هستین و تعدادی از ویدئو هاتون رو، روی سایت آپارات گذاشتین. میتونین لینک اونجارو در قسمت مورد نظر قرار بدین تا افراد بتونن ویدئوهای کامل تر و بیشتری رو از شما ببینند. حتی گاهی بازدید زیاد از ویدئوهای شما در رسانه هایی مثل آپارات، شما رو میتونه مشهورتر از هر موقعی بکنه! پس قسمت لینک رو دست کم نگیرین.
  • استفاده از ایموجی ها خوبه اما ایموجی رو مرتبط استفاده کنین. مثلا یه شرکت معماری برای مشتری های 40 تا 60 ساله قطعا قلب نمیذاره و لاو نمی ترکونه!
  • وقتی قراره پست گذاری کنین حتما کپشن(پانویس-caption) بنویسین برای عکس یا ویدئوتون. در کپشن ها گذاشتن ایموجی مرسوم تر از بیو هستش اما افراط نکنین. یادتون نره که، اینستاگرام رسانه تصویری هستش نه متن محور! این به معنی کمتر گذاشتن متن و کوتاه تر کردن متن هاست نه اینکه کلا متن رو بیخیال شیم.
  • هشتگ گذاری فراموش نشه(همون چیزایی که در کپشن با علامت # گذاشته میشه)البته در مورد هشتگ ها بیشتر توضیح میدم.
  • بعضی ها در بیو هشتگ میذارن که اینستا بفهمه مثلا در چه حوزه ای دارن کار میکنن.
  • حتما وقتی پست میذارین؛ اگر پستتون به مکان خاصی مرتبط میشه؛ لوکیشن(مکان-location) مورد نظر رو براش تنظیم کنین. این مورد به نظر مفید میاد و اگر هم مفید نباشه حداقل حرفه ای بودن و نظم شمارو نشون میده!
  • در قسمت بیو هم برای مکان کسب و کار شما قسمتی فراهم شده که، اگر مکان فیزیکی دارین میتونین ازش استفاده کنین و این مورد بسیار در حرفه ای بودن شما میتونه تأثیرگذار باشه.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر