۱۳۹۸ اسفند ۱۶, جمعه

بازاریابی در اینستاگرام (اینستاگرام مارکتینگ)

حدودا سال 1396 بود که، دوره تجارت الکترونیک رو در فنی حرفه ای شروع کردم. دوره ای که، برام بار علمی چندانی نداشت! اما در اون دوره، یک تصمیم خیلی مهم(شروع بازاریابی در اینستاگرام یا همون اینستاگرام مارکتینگinstagram marketing خارجیا) گرفتم که، نقطه عطفی در زمینه فعالیت های تجارت الکترونیک(E commerce) من شد.
از اون زمان تا این لحظه ای که داره این مقاله نوشته میشه(10/7/1398)؛ 5 صفحه اینستاگرام چند ده هزارتایی(آمار صفحات دائم داره تغییر میکنه؛ خصوصا از وقتی که ربات های اینستاگرامی بی مصرف شدند!) حاصل فعالیت های شخصی من در حوزه بازاریابی اینترنتی در اینستاگرام هستش و البته جالبه بدونید؛ تمامی این صفحات و وبسایت ها، شخصی هستن و ذره ای پول برای اجرای اونا از کسی نگرفتم(به عبارتی برای پول کار نکردم بلکه، کار کردم چون عشق و علاقه پشت این کار بود و نمیخواستم بدون اجرای کاری، به کسی توصیه ای بکنم.).
از این جهت میتونم بگم؛ هر یافته ای که به مرور زمان در بازاریابی با اینستاگرام داشته باشم؛ روی همین چند بستر اجرا میشه.
از طرفی احتمالا این سلسله مقالات، در زمره کامل ترین آموزش های اینستاگرام مارکتینگ قرار بگیرن چون، هم قراره بروزرسانی بشن و هم در 3 قسمت آموزش داده میشن و بالای 7000 کلمه رو در خود جای میدن! پس اصلا مطالعه این مقاله رو از دست ندین.
اما چند ماهی بود میخواستم یک مقاله بسیار غنی، در حوزه بازاریابی اینستاگرام بنویسم و امروز این مقاله، استارت نوشتنش خورد.
بهتره بدونین در این نوشتار، مباحثی مطرح میشن که، یافته های شخصی هستن و از مقالات خارجی و داخلی هم کمکی گرفته نشده!(هر چند ممکنه یافته های مشابهی بین دانسته های من و دیگر عزیزان در این حوزه باشه و این مورد، خود گواهی مضاعف بر اجرایی بودن حرف های بنده است.)
در طول مقاله هر چقدر که جلوتر بریم؛ کم کم متوجه میشین که، اینستاگرام بر خلاف گوگل، فعالیت بازاریابی(مارکتینگmarketing) درونش، با اما و اگر طرفه و زیاد نباید به الگوریتم هاش اعتماد کرد.(شایدم بهتره بگم: الگوریتم هاش بیشتر برای خودش کارآمد هستن تا کاربران و بازی گردان این بستر، بیشتر خودش هست.)

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر