۱۳۹۸ اسفند ۱۶, جمعه

چطور هشتگ گذاری کنیم؟!

قبل از اینکه بخوایم نحوه صحیح هشتگ(hashtag) گذاری رو بدونیم باید با مفهوم اون آشنا بشیم. در فارسی به تگ برچسب میگن. به عبارتی هشتگ ها مثل اون برچسب هایی هستن که، در فروشگاه های بزرگ استفاده میشن. مثلا فرض کنین وارد دسته یا گروه ماکارونی ها میشین ولی برای بعضی ماکارونی ها برچسب فرمی خورده و برای بعضی از ماکارونی ها برچسب رشته ای! این تگ ها هم در حوزه وبسایت گردانی مهم هستن و هم در حوزه فعالیت در رسانه های اجتماعی تا ربات های اون رسانه، بتونن محتوا ها رو شناسایی کنن و بر اساس اون تگ ها، برای مخاطبین متفاوت، نمایش های مختلفی رو ارائه بدن باب میل اونا! از طرفی استفاده از تگ ها برای انسان ها نیز مناسب هستش و با یک سرچ ساده میشه تمام پست هایی که در اون زمینه وجود داره رو دنبال و هدفمندتر در شبکه های اجتماعی فعالیت کرد.
در نتیجه اگر من در حوزه بدنسازی دارم کار میکنم؛ باید با تگ هایی مثل فیتنس، بدنسازی، پرورش اندام و .. آشنا باشم.
اما آیا این تگ های کلی برای محتوای من مناسب هست؟! هم بله و هم نه!
بله از آنجایی که، تا حدودی موضعمون رو مشخص کردیم و نشون دادیم که، مثلا در حوزه طبیعت کار نمی کنیم.
نه به خاطر اینکه، ربات ها باید بدونن تفاوت پست من با پست های صد صفحه فیتنس و بدنسازی دیگه چی هستش.
در نتیجه، زمانی که مثلا دارم از برنامه بدنسازی یا مکمل بدنسازی نکته ای رو میگم؛ باید حتما از تگ مورد نظر صحبت کنم.
اما در حوزه تگ نکاتی وجود داره که، سعی میکنم در قالب لیست زیر به اونا بپردازم:
  • تگ ها رو در متن کپشن در لابلای کلمات دیگه به کار ببریم یا به صورت مجزا بعد از کپشنمون لیستشون کنیم؟! در این مورد نظر قطعی ندارم چون نتایج متفاوتی گرفتم! اما میتونم بگم بودن تگ در متن رو ترجیح میدم در کنار استفاده از تگ ها در انتهای متن به صورت مجزا. یعنی تلفیقی!
  • تگ تخصصی بزنیم یا عمومی؟! جفتش خوبه! تگ تخصصی یعنی مثلا من شرکت عباس قلی خان هستم و آخر هر پست تگ عباس قلی خان  رو میزنم تا اگر کسی در سرچ منو خواست پیدا کنه؛ راحت بهم دسترسی داشته باشه. از طرفی تگ عمومی رو میزنم برای ربات های اینستاگرام تا اون هم بدونه مطالب من رو در کدام دسته قرار بده هر چند، اینستا خودش در این زمینه تا حدودی هوشمند هست و در نهایت با آزمون و خطاهایی میتونه تشخیص بده رسته کاری شمارو.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر