۱۳۹۸ اسفند ۱۶, جمعه

چطور پست بذاریم؟ استوری به چه صورتی باشه؟ تعداد پست گذاری رو براش حرفی داری تا بتونیم در حوزه بازاریابی اینستاگرام موفق بشیم؟

یکی از مواردی که شاید فکر شما رو هم در ابتدای راه به خودش مشغول کنه این هستش که، وقتی میخوام پست بذارم باید چه فاکتورهایی رو رعایت کنم تا پست من بیشترین گیرایی رو داشته باشه و به نسبت، بازده خوبی رو بده؟!
اینکه بخواهیم برای پست ها اصول از پیش تعیین شده ای رو تعیین کنیم؛ در اینستاگرام زیاد ممکن نیست اما، باز هم می شود مواردی را مد نظر قرار داد تا، بازدهی بهتری را داشته باشیم. به نکات زیر می توانید در این مورد خاص، دقت کنید:
  • ترجیحا پست هایی مربعی طراحی کنید و در مرحله بعد، پست های عمودی بهتر هستند. فرقی نمی کند که، از عکس استفاده می کنیم یا فیلم. این قانون مختص فعالیت در اینستاگرام است.(پست های 800*800 پیکسل، پست های بسیار مناسبی هستند.)
  • کیفیت عکس های خود را بسیار بالا نبرید! سعی کنید DPI عکس ها را، 72 در نظر بگیرید. اگر کیفیت عکس ها بسیار بالا رود و در نتیجه حجم لود نهایی، بیشتر شود؛ امکان پرش کاربر از روی پست ما، بیشتر خواهد شد. البته این قانون عمومی است اما، می تواند استثنا هم داشته باشد.
  • در صورتیکه عکس ما خودش به تنهایی مفهوم را می رساند؛ آن را به تنهایی پست می کنیم و در صورتیکه، نیاز به راهنمایی دارد؛ یک جمله کوچک بر روی یک عکس، می تواند راهگشا باشد. برای مثال فرض کنین پیج شما، در مورد طبیعت هستش. عکس یک قناری به تنهایی گویای تمام زیبایی خودش هست و نیازی به توضیح روی عکس ندارد اما، یک پیج روانشناسی که بیشتر نوشته هایی را به صورت عکس، پست گذاری میکنه؛ باید عنوان پست هاش گیرا و خوانا باشه. فکر کنین عکس هاتون در اکسپلور اینستا قراره نمایش داده بشه و در اون ابعاد کوچک، شخص مورد نظر باید بتواند محتوای عکس شما را در یک نگاه متوجه شود.
  • در صورتیکه از فیلم ها برای پست گذاری استفاده می کنین؛ حتما یک عکس اولیه برای ویدئوتون طراحی کنین و اون رو به اول فیلم اضافه کنین. این کار باعث میشه شانس بیشتری برای بدست آوردن مخاطب داشته باشین. اینکه عکس اول فیلم باید چطور باشه؛ در یک کلام باید بهتون بگم که، با یک جمله باید به من بتونین بگین چی داخل ویدئوتون هست و ضمنا در این جمله باید موضوع رو برای من جذاب تعریف کنین. برای مثال: اگر کلیپ شما در مورد یک طوطی نایاب هستش؛ میتونین بنویسین این فیلم در مورد یک طوطی است! اما این جمله گیرایی لازم را نخواهد داشت. اگر بنویسید نایاب ترین طوطی جهان که، یک عدد از آن وجود دارد؛ احتمالا نرخ درگیری مخاطبین شما بیشتر خواهد شد.
  • استفاده از رنگ های مناسب رو از یاد نبرین. رنگ های سفید و خاکستری خنثی هستند و نمی تونن زیاد چشم مخاطبین رو سورپرایز کنن اما، قرمز، زرد و طلایی احتمالا معجزه می کنند. فراموش نکنین که، اینستاگرام رسانه تصویری هستش و زمانی که از تصویر داریم صحبت می کنیم؛ باید توانایی نوازش چشم مخاطب رو داشته باشیم!
  • اگه کپشن مهمی داری که میخوای مخاطبین بخونن؛ تجربه من میگه که، اینو حتما ذکر کن روی پستت. اگه عکسه؛ یه جایی از اون رو به این موضوع اختصاص بدین و اگر ویدئو دارین؛ عکس اول که باید طراحی شه رو، حتما باید با فرض ارجاع به کپشن طراحی کنین.
  • یکی از مواردی که، برای خیلی از افراد نگران کننده هستش اینه که، ما طراحی حرفه ای بلد نیستیم و چطور میتونیم با شرکت هایی مقابله کنیم که، طراح متخصص دارن؟ این افراد احتمالا این دیدگاه رو دارن که، طراحی حرفه ای نرخ تبادل بالاتر رو از آن خودش میکنه و در این جنگ نابرابر، ما شانس خاصی نداریم. اما جونم براتون بگه که، این صرفا یک افسانه اس و واقعیت نداره! بارها و بارها برای خودم پیش اومده که، پستی با کیفیت عادی استفاده کردم و از بقیه نرخ تبادل بیشتری داشتم!
    یادتون باشه در حوزه رسانه های اجتماعی، خود محتوا از زرق و برق اون بیشتر کارآمده و مردم دیگه دنبال چیزایی واقعی ان! شاید اگر شما آدمی باشین که، گزارش های واقعی از محیط کاری و فعالیتتون تهیه کنین؛ بیشتر از شخصی موفق باشین که، در استودیو دست به کار میزنه ولی محتوای واقعی نداره. در نتیجه امروزپ موبایلتون یک ابزار فوق قوی هستش که، میتونه شما رو در هر جنگی پیروز کنه. دنبال محتوای ناب و به درد بخور باشین و فکرتون رو درگیر حواشی نکنین.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر