۱۳۹۸ اسفند ۱۶, جمعه

نحوه رشد ارگانیک در حوزه بازاریابی اینستاگرامی

عده ای روش جمع آوری عضو توسط ربات یا فالو کردن شخصی رو نمی پسندن و میخوان به قولی رشد ارگانیک(organic growth) داشته باشن. در نظر این افراد، رشد ارگانیک یعنی رشدی که، ما درخواستی برای اشخاص به صورت فالو ارسال نکنیم و این افراد از طریق انتشار محتوا(content spreading) یا تبلیغ(advertise) به پیج ما بیان!
باید بگم این روش ها، کمی هزینه بره و اگر پول داشته باشین؛ گزینه خوبی هستن! اما خب باید بدونین؛ یک تبلیغ معمولی در تاریخی که این نوشتار برای شما تایپ میشه؛ چیزی حدود 50 تا 100 هزار تومن هستش و بازگشت اون اصلا مشخص نیست!
به عبارتی فرض کنیم پیج مورد نظر حدودا5 تا 10 هزار بازدید استوری داشته باشه. این بازدید ها، هیچ تضمینی برای ورود 200 نفر عضو به پیج شما نیست مگر اینکه، از حقه هایی استفاده کنیم! شخصا چون طرفدار حقه در کسب و کار نیستم؛ پس هیچ سخنی هم در این باره نمیگم!
اما در روش دیگه که قراره از طریق محتوا عضو بیارین؛ کاملا بستگی به منش پست گذاری شما و حوزه ای که کار میکنین داره. برای مثال:
ورودی پست از یک صفحه فیتنس، که فیلم و عکس های جذاب داره؛ با ورودی پست یک پیج علمی جامعه شناسی یکی نیست اما، ورودی بیشتر هم، الزاما به معنای بهتر بودن نیست! ضمن اینکه مطالبی از قبیل فیتنس و بدنسازی، مخاطب عام و جهانی دارند ولی مطالب علمی جامعه شناسی، اینگونه نیستند!
برای همین نمیشه مقدار ورودی رو ملاکی از خوب بودن یک پیج دونست.
اما اینجا واجبه حتما یک نکته رو برای شما بگم. طبق تجربه من، چه از طریق ارگانیک(تبلیغات و یا محتوا گذاری دقیق) و چه از طریق غیر ارگانیک علی القول بعضی متخصصین(ربات و فالو دستی) عضو بگیرید؛ نهایتا ریزش یا آنفالو(unfollow) در پیج شما امری طبیعی است! پس سعی کنین زیاد هم برای پیجتون هزینه نکنین! به نظر من، بیشتر از اینکه رسیدن به تعداد اعضای زیاد در این رسانه ها مدنظر باشه؛ باید سعی کنیم هدفگیری(targeting) درست رو انجام بدیم و هر چه سریع تر از رسانه(media) مورد نظرمون، استفاده کنیم.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر