۱۳۹۸ اسفند ۱۶, جمعه

انتخاب هدف، اولین گام در اینستاگرام مارکتینگ

افرادی که یک بستر رو برای فعالیت خودشون انتخاب میکنن؛ چند دسته میشن:
  • افرادی که میخوان این بستر براشون پول بیاره
  • افرادی که این بستر رو برای کسب اعتبار میخوان
  • افرادی که هدف احداث این بسترها رو تعامل صرف میدونن
  • یه سری هم هستن فقط تقلید میکنن و هدف خاصی درون کارشون نیست
  • یه سری هم هستن که، این بستر ها رو منبعی برای ترافیک گیری بر روی وبسایت در نظر میگیرن و هر چقدر هم که کم باشه؛ بالاخره وقتی پول نداشته باشی بهتر از هیچیه!(ترافیک گیری برای سئو-SEO)
  • یه سری هم این بسترها رو برای تست زدن مخاطبین استفاده میکنن و میخوان بدونن محصول و اندیشه اشون، چقدر برای مردم میتونه جذاب باشه؟!(یه جورایی خودش میتونه یک ابزار برای تحقیق بازار باشه.)
تقریبا میتونم بگم بجز مورد اول در لیست بالا، هر کدوم از اهداف رو که انتخاب کنین؛ انتخابتون غلط نبوده! ممکنه بگین یعنی نمیشه از اینستاگرام پول درآورد؟! چرا میشه ولی، چند موردی هست که اگه بهشون دقت نکنین؛ احتمالا توی ذوقتون بخوره!
  • در حوزه کسب درآمد، فاکتورها و تکنیک های مختلفی رو نیازه رعایت کنیم. ایجاد بستر در رسانه های اجتماعی، تنها یکی از آنهاست!
  • بجز در حوزه های خاص، مثل اینفلوئنسر(social influencer) شدن(همون آدم تأثیرگذار خودمون در جامعه) درآمد آنچنانی در بستر اینستاگرام نیست! مگر اینکه این افراد هدایت بشن روی وبسایتتون و در اونجا فروش رخ بده.(یادتون نره که، قراره از تجربیات خودم بگم. در تجربیات دیگران درآمدزایی بسیار بالا در اینستاگرام، ممکنه وجود خارجی داشته باشه!)
  • گروهی هم ممکنه بگن خب از تبلیغات هم میشه پول درآورد! نکته ای که اینجا باید به اون اشاره کنم اینه که، اولا هر پیجی رو برای تبلیغات سراغش نمیان و پیجتون باید آمار درخور توجهی داشته باشه. دوما مبالغ دریافتی هم در پیج های زیر 50 تا 100 هزار نفر، چیز دندان گیری نیست که، بخواهید وقت زیاد روی اون بذارین.
    در نهایت یادتون نره که، اگر برای یک بیزنس دیگه دارین اینستاگرام ایجاد میکنین؛ گرفتن تبلیغ یعنی رسما پرت شدن از موضوع اصلی و ضمنا پیج هایی که تبلیغ گیر میشن؛ مخاطبینشون دیگه کیفیت سابق رو نخواهند داشت!
پس بهتره از همون اول، هدفتون رو درست انتخاب کنین و اگه فکر میکنین واسه پول اومدین سراغ اینستاگرام؛ موارد بالا رو حتما در نظر بگیرین.
در اینجا لازمه بگم که، من از اول اینستاگرام رو برای ترافیک گیری روی وبسایت میخواستم و اصلا هدفم مالی نبود. از طرفی اینستاگرام یه مکانی بود که، میتونستم تکنیک های تولید محتوامو روی اون تست بزنم و ببینم چقدر میتونم روی مخاطبم تأثیرگذار باشم. در نتیجه دنبال تبلیغات و پول نرفتم.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر